検索結果 80件中 1-20 を表示

  • 1 / 4
  • 光電脈波を用いたカフレス血圧推定 -脈波特徴量の解析

    Suzuki Arata , Fujita Daisuke

    <p>従来の血圧測定はカフによって上腕を圧迫し、動脈血を一時的に止めて行われる。そのためカフを用いた血圧測定法は連続的に測定ができない。またカフを使用するために、装着に手間がかかり、機器も大きくなる。連続的に測定ができ、機器も小型にできる光電脈波を用いたカフレス血圧測定法が注目されている。カフレス血圧測定法では脈波の波形形状から血圧の推定が行われる。その際、脈波は起伏が乏しく、基線が変 …

    生体医工学 55Annual(4PM-Abstract), 364-364, 2017

    J-STAGE

  • 列車衝突事故時の回転リクライニングシート着座乗客の傷害評価

    沖野 友洋 , 中井 一馬 , 高野 純一 , 榎並 祥太 , 長尾 裕 , 小川 征輝

    … <p>In the event of a level crossing accident, train passengers seated in a rotating and reclining seat have a risk of getting injured due to collision with seats in front of them. …

    日本機械学会論文集 83(846), 16-00235-16-00235, 2017

    J-STAGE

  • Analysis of Dirac Point in the Organic Conductor α-(BEDT-TTF)₂I₃

    Suzumura Yoshikazu

    … By noting that the Dirac point between the first and second energy bands emerges or merges followed by the level crossing at a time-reversal invariant momentum (TRIM), an effective Hamiltonian is derived on the basis of these two wave functions at the TRIM, which have different parities associated with an inversion symmetry around the inversion center. …

    Journal of the Physical Society of Japan 85(5), 053708-1-5, 2016-04-20

    日本物理学会

  • 1126 踏切衝突における安全性評価の研究

    田口 真 , 藤本 亜紀子 , 山田 敏之 , 井原 禎之 , 吉川 孝男

    … Numerical simulations of a railway collision accident at a level crossing were conducted and accident situations were reconstructed using analysis models which are validated by quasi-static compression tests in order to investigate a modeling methodology of railway obstacles and in order to investigate a correlation between the injury rate of passengers and the deceleration history during collision. …

    鉄道技術連合シンポジウム(J-Rail)講演論文集 2015(22), "1126-1"-"1126-4", 2015-12-08

  • 数値解析による踏切衝突事故の検証(鉄道車両の衝突安全性評価の研究)

    田口 真 , 藤本 亜紀子 , 山田 敏之 , 井原 禎之 , 吉川 孝男

    … A railway collision at a level crossing of the Hakodate line of JR Hokkaido occurred on January 29, 2010. … Based on this railway accident investigation report, numerical simulations of the level crossing collision were conducted in order to investigate a correlation between the injury rate of passengers and the deceleration history during collision. …

    日本機械学会論文集 81(829), 15-00230-15-00230, 2015

    J-STAGE

  • 数値解析による踏切衝突事故の検証(鉄道車両の衝突安全性評価の研究)

    田口 真 , 藤本 亜紀子 , 山田 敏之 , 井原 禎之 , 吉川 孝男

    … A railway collision at a level crossing of the Hakodate line of JR Hokkaido occurred on January 29, 2010. … Based on this railway accident investigation report, numerical simulations of the level crossing collision were conducted in order to investigate a correlation between the injury rate of passengers and the deceleration history during collision. …

    日本機械学会論文集 advpub(0), 2015

    J-STAGE

  • <b>Safety Assessment of the Level Crossing in Cold, Snowy Regions</b>

    HATAKEYAMA Naoki , MIYACHI Yumeko , KURIHARA Yasushi

    … In cold snowy regions, the number of level crossing accidents in winter is higher than in other seasons, therefore weather conditions, such as snow showers, are considered to have a large influence on accident occurrence. … Previous studies have assessed the safety of level crossings solely from equipment data with no consideration of weather conditions. …

    Quarterly Report of RTRI 56(1), 66-71, 2015

    J-STAGE

  • 無線式踏切制御におけるダイヤ乱れと交通渋滞を考慮した警報制御方法の検討 (ITS 交通・電気鉄道合同研究会・鉄道、ITS交通一般)

    福田 光芳

    電気学会研究会資料. TER = The papers of Technical Meeting on "Transportation and Electric Railway", IEE Japan 2014(50-59), 1-6, 2014-11-13

  • イメージセンサ通信を用いた鉄道信号設備の視認性確認手法

    長峯 望 , 鵜飼 正人

    電気学会論文誌. D, 産業応用部門誌 = IEEJ transactions on industry applications 134(11), 969-977, 2014-11

  • OS1717 鉄道用腰掛けの衝撃強度評価

    沖野 友洋 , 高野 純一 , 中井 一馬 , 榎並 祥太 , 長尾 裕 , 小川 征輝

    … In the event of a level crossing accident, train passengers sitting on seats have a risk of getting injured in collision with seats in front of them. …

    M&M材料力学カンファレンス 2014, "OS1717-1"-"OS1717-3", 2014-07-19

  • マクロシミュレーションを用いた事業効果把握手法に関する研究~連続立体交差事業をケーススタディとして~

    小川 晃史 , OGAWA Akifum

    … In this research, transport demand forecasting was performed for the continuation two-level crossing enterprise in the Tokyo special ward. …

    法政大学大学院紀要 デザイン工学研究科編 3, 2014-03-31

    機関リポジトリ

  • 新潟駅付近連続立体交差化工事 : フライアッシュを用いたアルカリシリカ反応抑制対策

    井口 重信 , 今井 俊一郎

    セメント・コンクリート (805), 43-48, 2014-03

  • イメージセンサ通信を用いた鉄道信号設備の視認性確認手法

    長峯 望 , 鵜飼 正人

    … An obstruction warning signal is an important railway signalling piece of equipment used at a level crossing. … In this paper, we propose a method that employs near infrared LEDs, and can check the visibility of obstruction warning signals during business hours. …

    電気学会論文誌D(産業応用部門誌) 134(11), 969-977, 2014

    J-STAGE

  • Pulse Arrival Time Estimation Based on Multi-Level Crossing Timing and Receiver Training

    YAO Zhen , MA Hong , LIANG Cheng-Guo , CHENG Li

    … An accurate time-of-arrival (TOA) estimation method for isolated pulses positioning system is proposed in this paper. … The method is based on a multi-level crossing timing (MCT) digitizer and least square (LS) criterion, namely LS-MCT method, in which TOA of the received signal is directly described as a parameterized combination of a set of MCT samples of the leading and trailing edges of the signal. …

    IEICE Transactions on Communications E97.B(9), 1984-1989, 2014

    J-STAGE

  • 2604 列車乗務員の傷害度を指標とした踏切事故時の車両の衝突安全性評価(運転士支援・衝突対策,SS7:安全と防災,第19回鉄道技術連合シンポジウム(J-RAIL2012))

    沖野 友洋 , 山本 勝太 , 高野 純一 , 宇治田 寧

    … In order to evaluate the train driver's kinematic behavior in the event of a level crossing accident, we performed numerical analyses by using a FE model of a lead car in which a dummy model of a driver was placed. … This method can evaluate the deformation of carbody and the kinematic motion of driver simultaneously, and further evaluate the driver's injury quantitatively, in the event of collision accidents. …

    鉄道技術連合シンポジウム(J-Rail)講演論文集 2012(19), 557-560, 2012-12-04

  • 近赤外線LEDと画像認識を用いた鉄道信号設備の視認性検査手法

    長峯 望 , 鵜飼 正人

    踏切支障等を運転士に伝えるために,異常時のみ発光する特殊信号発光機がある。特殊信号発光機が点滅した際に,運転士が正しく認識できるかを検査する必要があるが,平常時には滅灯であるため,日頃の視認性確認が困難であることが課題となっている。また,この設備の発光は停止を意味するため,検査のために不用意に発光させると列車運行を支障してしまうことが挙げられる。これらの問題を解決するために,特殊信号発光機に対して …

    電子情報通信学会技術研究報告. IE, 画像工学 112(291), 29-34, 2012-11-08

    参考文献7件

  • 踏切の定時間警報制御に関する研究 : 三線式交差誘導線を用いた列車位置検知方式

    松村 太陽 , 小野 隆

    … At present, there are a variety of measures that are being taken in the face of the lengthening of level crossing closure times, but since these all rely on the intermittent detection of the location and speed of the train, they have not yet shown sufficient effectiveness. …

    電気学会論文誌. A, 基礎・材料・共通部門誌 = The transactions of the Institute of Electrical Engineers of Japan. A, A publication of Fundamentals and Materials Society 132(10), 893-900, 2012-10-01

    J-STAGE 参考文献6件

  • J184014 人体ダミーモデルを用いた踏切事故時の列車乗務員挙動評価

    沖野 友洋 , 山本 勝太 , 高野 純一 , 宇治田 寧

    … behavior in the event of a level crossing accident, we performed numerical analyses by using a FE model of a lead car in which a dummy model of a driver was placed This method can evaluate the deformation of carbody and the kinematic motion of driver simultaneously, and further evaluate the driver's injury quantitatively, in the event of collision accidents We carried out the reproduction analysis of a typical level crossing accident which occurred …

    年次大会 : Mechanical Engineering Congress, Japan 2012, "J184014-1"-"J184014-4", 2012-09-09

  • 複合部分空間法を用いた動画像の意味的索引付け

    田中 福嗣 , 堀田 政二

    本稿では,映像検索のため,複合部分空間法を利用した意味的索引付けを提案する.具体的には,まず訓練パターンとなる開発映像データのショットを用いて高次特徴ごとに画像特徴の部分空間を求めることで次元の圧縮を行う.そしてテスト映像データの全フレームと開発データの部分空間の類似度の総和に基づいて意味的索引付けを行う.提案手法の有効性をTRECVID2011のセマンティックインデクシングタスクにより評価した.

    映像情報メディア学会技術報告 36(34), 33-34, 2012-08-27

    参考文献7件

  • 1 / 4
ページトップへ