書誌事項
- タイトル別名
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- Dynamic Characteristic of a Two-Stroke Slow Speed Diesel Engine with De-Nox System
- ダッショウ ソウチ ツキ テイソク ディーゼル キカン ノ ウンテン ドウトクセイ
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抄録
In the 2-stroke diesel engine power plant, application of SCR (Selective Catalytic Reduction System) in between engine's cylinder exhaust gas outlet and the turbo-charger is one solution to get higher NOx reduction rate.<BR>In this case well know phenomena is unstable engine operation due to rather large heat mass of the SCR, specially during engine load up and down program.<BR>This paper shows that this phenomena is soluble by installing exhaust gas extract valve and adequate active valve control, also shows the outline of mathematical anlytic evaluation model and the test results on the actual power plant.
収録刊行物
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- 日本舶用機関学会誌
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日本舶用機関学会誌 34 (1), 41-47, 1999
公益社団法人 日本マリンエンジニアリング学会
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390001205160664448
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- NII論文ID
- 10002246987
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- NII書誌ID
- AN00196373
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- ISSN
- 18844758
- 03883051
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- NDL書誌ID
- 1524469
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- NDL
- Crossref
- CiNii Articles
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可