マルチフラックスバリア形シンクロナスリラクタンスモータのロータ構造と特性比較 Rotor Design and Performances of a Multi-Flux Barrier Synchronous Reluctance Motor

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抄録

It is demonstrated that the rotor design of multi-flux barrier synchronous reluctance motors can be optimized in terms of a key geometric parameters, i.e., the optimum number of flux barrier and the ratio of the flux barrier width to the iron rib width so as to obtain maximum torque production. The results indicate the 6-layer flux-barrier rotor is optimum design considering practical use. An experimental motor has been fabricated and the results of measurements of the motor parameters prove the validity of the rotor design optimization.

収録刊行物

  • 電気学会論文誌. D, 産業応用部門誌 = The transactions of the Institute of Electrical Engineers of Japan. D, A publication of Industry Applications Society  

    電気学会論文誌. D, 産業応用部門誌 = The transactions of the Institute of Electrical Engineers of Japan. D, A publication of Industry Applications Society 118(10), 1177-1184, 1998-10 

    The Institute of Electrical Engineers of Japan

参考文献:  16件

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被引用文献:  12件

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各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    10002727354
  • NII書誌ID(NCID)
    AN10012320
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    ART
  • ISSN
    09136339
  • NDL 記事登録ID
    4565939
  • NDL 雑誌分類
    ZN31(科学技術--電気工学・電気機械工業)
  • NDL 請求記号
    Z16-1608
  • データ提供元
    CJP書誌  CJP引用  NDL  J-STAGE 
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