良いPAR効果が許すWIG主翼の形状について On the Geometry of Main Wing of WIG Permitted for Good PAR Effect

この論文にアクセスする

この論文をさがす

著者

抄録

This paper is an important supplement of the previous one, titled as "A systematic computation scheme for PAR-WIG cruising design point." The motive is one point—upper limit of aspect ratio of WIG main wing on which sufficient PAR effect can appear at take-off. Previously this fact was described only qualitatively without any FORTRAN computation, and thus aspect ratio of 6.0 was recommended somewhat arbitrarily. The main purpose of this paper is to clarify this point. Accompanying this, some other requirements on geometry of main wing of WIG are obtained.

収録刊行物

  • 日本航空宇宙学会誌 = Journal of the Japan Society for Aeronautical and Space Sciences  

    日本航空宇宙学会誌 = Journal of the Japan Society for Aeronautical and Space Sciences 46(532), 289-295, 1998-05 

    一般社団法人 日本航空宇宙学会

参考文献:  4件

参考文献を見るにはログインが必要です。ユーザIDをお持ちでない方は新規登録してください。

キーワード

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    10002862798
  • NII書誌ID(NCID)
    AN00189072
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    ART
  • ISSN
    00214663
  • NDL 記事登録ID
    4469552
  • NDL 雑誌分類
    ZN25(科学技術--運輸工学--航空機・ロケット)
  • NDL 請求記号
    Z16-436
  • データ提供元
    CJP書誌  NDL  J-STAGE 
ページトップへ