都市バスにおける公共補助の論理とその判定指標としての路線ポテンシャル

  • 竹内 伝史
    社団法人 土木学会 中部大学工学部 土木工学教室
  • 山田 寿史
    社団法人 土木学会 (株) 日本空港コンサルタンツ

書誌事項

タイトル別名
  • THEORY OF PUBLIC SUBSIDIES FOR CITY BUS AND DEVELOPMENT OF ROUTE-POTENTIAL AS A MEASUREMENT FOR THAT DECISION MAKING
  • トシ バス ニ オケル コウキョウ ホジョ ノ ロンリ ト ソノ ハンテイ シ

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抄録

Although it becomes difficult for every city to operate bus service by increasing motorization, there are some opinions to doubt the justice of public subsidy and to point out institutional restraints in Japan.<br>In this paper, the situation and reason which make the public subsidy inevitable, is discussed enough. And then, a method of practicing subsidies overcoming these restrictions is considered. Consequently a measurement named the route-potential is introduced and defined. Using this measurement, we can distinguish the bus route which may be subsidized, and manage the productivity under the subsidized system.<br>This calculation is applied in each bus route in Nagoya and usefulness of this measurement is confirmed.

収録刊行物

  • 土木学会論文集

    土木学会論文集 1991 (425), 183-192, 1991-01-20

    公益社団法人 土木学会

被引用文献 (7)*注記

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参考文献 (2)*注記

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