空間相互作用モデルを用いた道路ネットワークにおける店舗売上げ推定法

書誌事項

タイトル別名
  • A Method for Estimating Retail Demand on a Network Using Spatial Interaction Model
  • クウカン ソウゴ サヨウ モデル オ モチイタ ドウロ ネットワーク ニ オケ

この論文をさがす

抄録

THIS PAPER DEALS WITH A MARKET IN WHICH CONSUMERS ARE CONTINUOUSLY DISTRIBUTED ON A NETWORK AND STORES ARE PLACED ON THE NETWORK. UNDER THIS MARKET, THIS PAPER PROPOSES A 'NETWORK' SPATIAL INTERACTION MODEL FOR ESTIMATING THE DEMAND OF A STORE ON A NETWORK THROUGH THE 'NETWORK DISTANCE SPACE'. THIS MODEL CAN ESTIMATE THE DEMAND EXACTLY IN TERMS OF AN EXPLICIT MATHEMATICAL FUNCTION, ASSUMING THAT CONSUMERS ARE DISTRIBUTED UNIFORMLY ON EACH LINK.

収録刊行物

  • 都市計画論文集

    都市計画論文集 31 (0), 49-54, 1996-10-25

    公益社団法人 日本都市計画学会

被引用文献 (9)*注記

もっと見る

参考文献 (12)*注記

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ