超電導磁気浮上鉄道システムにおけるダンピング向上についての検討 Improvement of the Damping Characteristics for the Superconducting Magnetically Levitated Transportation System

この論文にアクセスする

この論文をさがす

著者

抄録

Numerical running simulation of the superconducting magnetically levitated system (JR Maglev system) has been undertaken. In this system, the interaction between the propulsion and levitation system is very large. Thus, it is important to reduce the oscillation of the bogie caused by the various disturbance. The damping of the system is shown to be small. So the active damper coil system is proposed to increase the damping between the bogie and the levitation coils on the ground. The effect of the active damper coil is calculated using the running simulation program. From the calculated results, the active damper coil system shows the large effect to decrease the vertical oscillation of the bogie when the voltage in proportion to the acceleration of the vertical oscillation is applied on the damper coils.

収録刊行物

  • システム制御情報学会論文誌  

    システム制御情報学会論文誌 12(9), 566-574, 1999-09-15 

    一般社団法人 システム制御情報学会

参考文献:  9件

参考文献を見るにはログインが必要です。ユーザIDをお持ちでない方は新規登録してください。

被引用文献:  1件

被引用文献を見るにはログインが必要です。ユーザIDをお持ちでない方は新規登録してください。

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    10004473554
  • NII書誌ID(NCID)
    AN1013280X
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    ART
  • ISSN
    13425668
  • NDL 記事登録ID
    4870978
  • NDL 雑誌分類
    ZM11(科学技術--科学技術一般--制御工学)
  • NDL 請求記号
    Z14-195
  • データ提供元
    CJP書誌  CJP引用  NDL  J-STAGE 
ページトップへ