書誌事項
- タイトル別名
-
- A Study on the Tutorial System in Gifu University School of Medicine.
- ギフ ダイガク イガクブ ニ オケル テュートリアル システム ニ カンスル ケンキュウ テュートリアル 1キセイ ニ タイスル リンショウ キョウカン ニ ヨル ヒョウカ
- テュートリアル1期生に対する臨床教官による評価
この論文をさがす
抄録
Gifu University School of Medicine has introduced a new learning method for medical science, named tutorial system. To assess the efficacy of the method, we conducted a questionnaire survey of students' medical knowledge, attitudes to learning, communication ability, and social behavior. The questionnaire was given to instructors/attending physicians involved in clinical education. Results of the evaluation were compared to those of previous medical students. Our results suggest that the tutorial system in our medical school result in an improvement over the previous curricula.
収録刊行物
-
- 医学教育
-
医学教育 31 (4), 239-246, 2000
日本医学教育学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282679073376128
-
- NII論文ID
- 130004004853
- 10004800053
-
- NII書誌ID
- AN00013280
-
- ISSN
- 21850453
- 03869644
-
- NDL書誌ID
- 5445603
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可