岐阜大学医学部におけるテュートリアル・システムに関する研究  テュートリアル1期生に対する臨床教官による評価

  • 高橋 優三
    岐阜大学医学部医学教育企画開発室 岐阜大学医学部寄生虫学講座
  • 高塚 直能
    岐阜大学医学部医学教育企画開発室 岐阜大学医学部公衆衛生学講座
  • 湊口 信也
    岐阜大学医学部医学教育企画開発室 岐阜大学医学部内科学第2講座
  • 伊藤 和夫
    岐阜大学医学部医学教育企画開発室 岐阜大学医学部解剖学第2講座

書誌事項

タイトル別名
  • A Study on the Tutorial System in Gifu University School of Medicine.
  • ギフ ダイガク イガクブ ニ オケル テュートリアル システム ニ カンスル ケンキュウ テュートリアル 1キセイ ニ タイスル リンショウ キョウカン ニ ヨル ヒョウカ
  • テュートリアル1期生に対する臨床教官による評価

この論文をさがす

抄録

Gifu University School of Medicine has introduced a new learning method for medical science, named tutorial system. To assess the efficacy of the method, we conducted a questionnaire survey of students' medical knowledge, attitudes to learning, communication ability, and social behavior. The questionnaire was given to instructors/attending physicians involved in clinical education. Results of the evaluation were compared to those of previous medical students. Our results suggest that the tutorial system in our medical school result in an improvement over the previous curricula.

収録刊行物

  • 医学教育

    医学教育 31 (4), 239-246, 2000

    日本医学教育学会

被引用文献 (4)*注記

もっと見る

参考文献 (2)*注記

もっと見る

キーワード

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ