信号交差点を組み込んだ時間交通量配分モデルの動的化に関する研究

書誌事項

タイトル別名
  • Improvement of Dynamic in Time-of-Day Traffic Assignment Method Combined with Capacity Analysis of Signalized Intersections
  • シンゴウ コウサテン オ クミコンダ ジカン コウツウリョウ ハイブン モデル

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抄録

WE HAVE PROPOSED A TIME-OF-DAY TRAFFIC ASSIGNMENT MODEL WHICH CAN PREDICT THE HOURLY TRAFFIC VOLUME ON EACH NETWORK LINKS. THE MAIN FEATURE OF THIS MODEL IS TO BE COMBINED WITH CAPACITY ANALYSIS OF SIGNALIZED INTERSECTIONS, BUT THIS MODEL IS NOT MODIFIED BY DEMAND FLOWS AMONG THE ADJACENT HOURS FOR THE CONSERVATION LAW OF FLOWS. IN THIS PAPER, WE PROPOSE A DYNAMIC ASSIGNMENT MODEL WHICH CAN DESCRIBE THE CONGESTED NETWORK FLOWS AT BOTTLENECK INTERSECTIONS. AND WE EXAMINE THE VALIDITY OF THIS MODEL THROUGH NUMERICAL ANALYSIS.

収録刊行物

  • 都市計画論文集

    都市計画論文集 30 (0), 637-642, 1995-10-25

    公益社団法人 日本都市計画学会

被引用文献 (2)*注記

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参考文献 (6)*注記

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