舶用ディーゼル機関の軸受早期磨耗の一原因(1) One Cause of Premature Failure of Bearings in Marine Diesel Engines (1)

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抄録

This paper describes the primary ways in which lubricant viscosity may vary. We then demonstrates, using models that take into account these lubricant properties, how changes in lubricant viscosity can have a major effect on the minimum oil film thickness in key engine components.

収録刊行物

  • Marine engineering : journal of the Japan Institution of Marine Engineering = マリンエンジニアリング : 日本マリンエンジニアリング学会誌

    Marine engineering : journal of the Japan Institution of Marine Engineering = マリンエンジニアリング : 日本マリンエンジニアリング学会誌 39(2), 141-147, 2004-02-01

    The Japan Institute of Marine Engineering

参考文献:  4件中 1-4件 を表示

  • <no title>

    Viscosity

    Lubrication 52(3), 22, 1966

    被引用文献1件

  • <no title>

    Viscosity

    Lubrication 52(3), 21, 1966

    被引用文献1件

  • <no title>

    池森亀鶴

    水力学, 102-103, 1957

    被引用文献1件

  • <no title>

    Viscosity

    Lubrication 52(3), 24, 1966

    被引用文献1件

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    10012085297
  • NII書誌ID(NCID)
    AA11505252
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    NOT
  • ISSN
    13461427
  • NDL 記事登録ID
    6850520
  • NDL 雑誌分類
    ZN24(科学技術--運輸工学--船舶)
  • NDL 請求記号
    Z16-747
  • データ提供元
    CJP書誌  NDL  J-STAGE 
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