学生の投票による教育評価・改善の試み Evaluation and Improvement of Engineering Education based on Two Voting Methods by Students

この論文にアクセスする

この論文をさがす

著者

抄録

Course evaluation and improvement are important processes for the quality management of higher engineering education. Faculty of Engineering in Kumamoto University has implemented the evaluation and improvement using two methods. One is a course evaluation due to the students' voting, in which electro-questionaries are used with university LAN. This voting system prepared various conveniences to the faculty members and students such as the preparation works, analyses and voting circumstances. Another one is the teaching award elected by all students. Seven best teachers in seven departments were selected by their higher teaching skills and performance in their classes. Their techniques were also informed to all faculty members in the faculty reports, which were useful for the course evaluation and improvement.

収録刊行物

  • 工学教育

    工学教育 51(6), 64-70, 2003-11-20

    Japanese Society for Engineering Education

参考文献:  6件中 1-6件 を表示

  • <no title>

    財団法人大学セミナー ハウス編

    大学力を創る : FDハンドブック 102, 1999

    被引用文献1件

  • 技術者教育プログラムの試行認定結果と新基準および今後の課題

    大中逸雄

    工学教育 49(4), 46, 2001

    被引用文献1件

  • <no title>

    熊本大学工学部

    授業アンケート調査結果 (平成13年度前期 後期分) 1, 2002

    被引用文献1件

  • <no title>

    熊本大学工学部

    授業アンケート調査結果 (平成12年度前期 後期分) 1, 2001

    被引用文献1件

  • <no title>

    東京農工大学工学部

    平成11年度教育褒賞制度 (BT制度) 報告書 1, 2000

    被引用文献1件

  • <no title>

    熊本大学工学部

    第5回学生教官相互触発型授業の検討報告 11, 2002

    被引用文献1件

被引用文献:  7件中 1-7件 を表示

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    10012561028
  • NII書誌ID(NCID)
    AN10486063
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    ART
  • ISSN
    13412167
  • データ提供元
    CJP書誌  CJP引用  J-STAGE 
ページトップへ