地元企業と連携したPBL教育の実践と教育効果 Practice and Educational Effect of a Project Based Learning Program Collaborated with Local Enterprises

この論文にアクセスする

この論文をさがす

著者

抄録

The ICEE (Innovation Center for Engineering Education) was founded in April 2004 as an educational facility in the Faculty of Engineering of Tottori University. The ICEE plans the development and training of creative professionals in all fields of engineering through Project Based Learning (PBL) programs in collaboration with local enterprises. In this report, the outline and the educational effect of the education program are described. Through PBL programs, we can give problem finding and solving abilities, self-initiative and communicative skill to the students.

収録刊行物

  • 工学教育  

    工学教育 54(2), 87-91, 2006-03-20 

    Japanese Society for Engineering Education

参考文献:  7件

参考文献を見るにはログインが必要です。ユーザIDをお持ちでない方は新規登録してください。

被引用文献:  5件

被引用文献を見るにはログインが必要です。ユーザIDをお持ちでない方は新規登録してください。

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    10018130797
  • NII書誌ID(NCID)
    AN10486063
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    ART
  • ISSN
    13412167
  • データ提供元
    CJP書誌  CJP引用  J-STAGE 
ページトップへ