クランクシャフトの回転方向がアイドル振動に与える影響 Rotation Direction of Crankshaft Affects Idle Shake on a FWD Car

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抄録

This paper discusses a theoretical and experimental idle shake affected by a direction of crankshaft rotation of Engine on a Front Wheel Drive passenger car. On the left-side view of the FWD car, counter clockwise rotation direction of the crankshaft is best for Idle Shake. A tuned radiator damper built in the front-end of the engine compartment is effective to reduce the body bending vibration. The tuned damper has an additional phase-shift effect to cancel the responses of the body vibration caused by the two excitation forces which are rolling moment and vertical force of the engine.

収録刊行物

  • 自動車技術会論文集 = Transactions of Society of Automotive Engneers of Japan  

    自動車技術会論文集 = Transactions of Society of Automotive Engneers of Japan 36(5), 199-204, 2005-09-15 

    社団法人自動車技術会

参考文献:  3件

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各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    10018283330
  • NII書誌ID(NCID)
    AN00105913
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    ART
  • ISSN
    02878321
  • NDL 記事登録ID
    7711322
  • NDL 雑誌分類
    ZN22(科学技術--運輸工学--自動車)
  • NDL 請求記号
    Z16-1092
  • データ提供元
    CJP書誌  NDL  IR 
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