e-Learning による工科系数学教育に関する実証評価 Experimental Evaluation of Mathematics Education for Technology through e-Learning

この論文にアクセスする

この論文をさがす

著者

抄録

Recently, decline of basic learning ability for science has become a serious problem. We experimentally developed knowledge-based e-Learning system and confirmed its effectiveness. In this research, we have studied a blended learning using e-Learning and paper-based homework. In consequence, its effectiveness has been confirmed. Furthermore, we have extended our e-Learning system to knowledge-based retrieval system, and constructed database for science and technology in the university.

収録刊行物

  • 工学教育  

    工学教育 54(4), 16-20, 2006-07-20 

    Japanese Society for Engineering Education

参考文献:  2件

参考文献を見るにはログインが必要です。ユーザIDをお持ちでない方は新規登録してください。

被引用文献:  2件

被引用文献を見るにはログインが必要です。ユーザIDをお持ちでない方は新規登録してください。

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    10018423002
  • NII書誌ID(NCID)
    AN10486063
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    REV
  • ISSN
    13412167
  • データ提供元
    CJP書誌  CJP引用  J-STAGE 
ページトップへ