モジュール構造を取り入れた学生実験用シーケンス制御学習教材の開発と評価 Development and Evaluation of Sequential Control Educational Materials with Module Structure for Engineering Experiments

この論文にアクセスする

この論文をさがす

著者

抄録

We have developed educational materials to learn about sequential control technology for engineering students. The educational materials have use-friendly characteristics and high-visibility. The characteristics are based on Keller's ARCS model of motivation. At the end of experiments, a questionnaire about these educational materials was administered to the students. The analysis of the questionnaire showed that most students achieved a good understanding and were very interested in experiments of sequential control.

収録刊行物

  • 工学教育  

    工学教育 54(4), 21-26, 2006-07-20 

    Japanese Society for Engineering Education

参考文献:  3件

参考文献を見るにはログインが必要です。ユーザIDをお持ちでない方は新規登録してください。

被引用文献:  4件

被引用文献を見るにはログインが必要です。ユーザIDをお持ちでない方は新規登録してください。

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    10018423005
  • NII書誌ID(NCID)
    AN10486063
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    ART
  • ISSN
    13412167
  • データ提供元
    CJP書誌  CJP引用  J-STAGE 
ページトップへ