乗用車燃費改善技術の導入効果の一考察 Impact Assessment of Fuel-Efficient Technologies for Passenger Vehicle

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  • エネルギー・資源

    エネルギー・資源 28(3), 168-174, 2007-05-05

    エネルギー・資源学会

参考文献:  29件中 1-29件 を表示

  • 「ガソリン乗用自動車の燃費基準のあり方に関する検討会」の設置について

    経済産業省

    http://www.meti.go.jp/press/0005848/index.html, 2004

    被引用文献1件

  • 最終取りまとめ

    総合資源エネルギー調査会省エネルギー基準部会重量車判断基準小委員会 重量車燃費基準検討会

    http://www.mlit.go.jp/jidosha/juuryoushanenpi/saishuu.pdf, 2005

    被引用文献1件

  • <no title>

    Office of Regulatory Analysis And Evaluation

    Corporate Average Fuel Economy And CAFE Reform For My 2008-2011 Light Trucks, 2005

    被引用文献1件

  • <no title>

    Air Resources Board

    Staff Proposal Regarding The Maximum Feasible And Cost-Effective Reduction Of Greenhouse Gas Emissions From Motor Vehicles, 2004

    被引用文献1件

  • <no title>

    IEEP

    Service contract to carry out economic analysis and business impact assessment of CO_2 emissions reduction measures in the automotive sector, 2005

    被引用文献1件

  • <no title>

    HOFBAUER P.

    Moving Towards Intelligent Gas Exchange : From Valve Deactivation to Fully Variable Valve Train, 2002

    被引用文献1件

  • <no title>

    WOLTERS P.

    Controlled Auto Ignition Combustion Process with an Electromechanical Valve Train

    被引用文献1件

  • <no title>

    PETITJEAN D.

    Advanced Gasoline Engine Turbocharging Technologies for Fuel Economy Improvements

    被引用文献1件

  • <no title>

    LANG O.

    Thermodynamical and Mechanical Approach Towards a Variable Valve Train for the Controlled Auto Ignition Combustion Process

    被引用文献1件

  • <no title>

    JAUCH F.

    Model-Based Application of a Slip-Controlled Converter Lock-Up Clutch in Automatic Car Transmissions

    被引用文献1件

  • <no title>

    YAMAMOTO Y.

    New Five-Speed Automatic Transmission for FWD Vehicles

    被引用文献1件

  • The Automatic Transmission Development and Their Contribution to the Overall Emissions Reduction

    MOZEER H.

    Climate Change International Technology Symposium, (2003. 3), 2003

    被引用文献1件

  • <no title>

    MATTHES B.

    Dual Clutch Transmissions-Lessons Learned and Future Potential

    被引用文献1件

  • <no title>

    YAMAMORI K.

    Development of New Automatic Transmission Fluid for Fuel Economy

    被引用文献1件

  • <no title>

    KOZLOWSKI F.

    Compact Starter-Alternator Systems with High Efficiency for 42V and 12V

    被引用文献1件

  • <no title>

    NESCCAF

    Reducing Greenhouse Gas Emissions from Light-Duty Motor Vehicles, 2004

    被引用文献1件

  • <no title>

    RICARDO

    "Carbon to Hydrogen" Roadmaps for Passenger Cars : A Study for the Department For Transport and the Department Of Trade And Industry, 2004

    被引用文献1件

  • <no title>

    国土交通省自動車交通局

    初度登録年別自動車保有車両数, 2004

    被引用文献1件

  • <no title>

    国土交通省自動車交通局

    自動車燃費一覧, 2004

    被引用文献1件

  • <no title>

    自動車技術会

    自動車諸元表, 2004

    被引用文献1件

  • <no title>

    国土交通省総合政策局

    陸運統計要覧, 2004

    被引用文献1件

  • 運輸部門のエネルギー消費動向

    資源エネルギー庁

    http://www.meti.go.jp/report/downloadfiles/g40224b20j.pdf, 2004

    被引用文献1件

  • <no title>

    金本良嗣

    政策評価ミクロモデル, 2006

    被引用文献1件

  • 事業者からの温室効果ガス排出量算定方法ガイドライン (試案ver1.6)

    環境省

    http://www.env.go.jp/earth/ondanka/santeiho/guide/pdfl_6/mat_01.pdf, 2006

    被引用文献1件

  • <no title>

    石油産業活性化センター

    石油製品油種別LCI作成と石油製品環境影響評価調査報告書, 2000

    被引用文献1件

  • <no title>

    IETA/The World Bank

    State and Trends of the Carbon Market, 2005

    被引用文献1件

  • Point Carbon, EUA OTC closing price

    http://www.pointcarbon.com/category364.html, 2006

    被引用文献1件

  • トロイダルCVTの燃費向上に関する考察

    日比 利文 , 住 泰夫

    自動車技術 = Journal of Society of Automotive Engineers of Japan 58(9), 23-28, 2004-09-01

    参考文献1件 被引用文献1件

  • 電動パワーステアリング

    清水康夫

    自動車技術会学術講演会前刷集

    被引用文献1件

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各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    10018616477
  • NII書誌ID(NCID)
    AN00330895
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    ART
  • ISSN
    02850494
  • NDL 記事登録ID
    8824192
  • NDL 雑誌分類
    ZM19(科学技術--科学技術一般--エネルギー)
  • NDL 請求記号
    Z14-861
  • データ提供元
    CJP書誌  CJP引用  NDL 
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