カナダにおける専門職間教育の新しい流れ

  • 奥谷 珠美
    トロント大学医学部ファカルティ・ディベロップメント・センター 岡山大学大学院医歯薬学総合研究科生体機能再生再建学
  • 浜田 久之
    トロント大学医学部ファカルティ・ディベロップメント・センター 国立病院機構長崎医療センター臨床教育センター
  • バティー ヘレン P
    トロント大学医学部ファカルティ・ディベロップメント・センター
  • 大谷 尚
    名古屋大学大学院教育発達科学研究科

書誌事項

タイトル別名
  • A New Trend toward Interprofessional Education in Canada
  • カナダ ニ オケル センモンショクカン キョウイク ノ アタラシイ ナガレ

この論文をさがす

抄録

1) The concept of interprofessionality, i. e., cohesive and cooperative practice between professionals, is necessary in North America because health professionals specializing in various fields work together on medical services.<BR>2) To introduce the concept of interprofessionality, interprofessional education, in which many kinds of health profes-sionals or students learn together, is extremely important. The Canadian government has been promoting and generously subsidizing interprofessional education as a way of improving public health and emphasizing patient-cen-tered medicine.<BR>3) In 2006, the University of Toronto established a new certificate course for future educational leaders who promote in-terprofessional education. We participated in this course and recommend that a course of this type be introduced toJapan.

収録刊行物

  • 医学教育

    医学教育 38 (3), 181-185, 2007

    日本医学教育学会

参考文献 (5)*注記

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ