自己フィードバックによるプレゼンテーション能力の向上を目指した取り組み A Study on Improvement in Presentation Skills of Students with Self-feedback

この論文にアクセスする

この論文をさがす

著者

抄録

This paper discusses how to improve oral presentation skills of students of engineering design courses based upon the PDCA cycle. In this paper the authors proposed a method to improve the presentation skills as follows. We gave assignments to evaluate their presentation skill by observing videos of their presentation. We encouraged our students to feedback the evaluation into the following presentation. By repeating the evaluation and feedback cycle, students achieved considerable progress in oral presentation.

収録刊行物

  • 工学教育  

    工学教育 55(6), 118-123, 2007-11-20 

    Japanese Society for Engineering Education

参考文献:  7件

参考文献を見るにはログインが必要です。ユーザIDをお持ちでない方は新規登録してください。

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    10021151964
  • NII書誌ID(NCID)
    AN10486063
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    ART
  • ISSN
    13412167
  • データ提供元
    CJP書誌  J-STAGE 
ページトップへ