バイオガストラクタのための二燃料機関制御アルゴリズムの開発(第1報) : 二燃料機関の基本性能と試作アルゴリズム The Development of Control Algorithm for the Dual-Fuel Engine of a Biogas Tractor (Part 1) : Basic Engine Data and Prototype Algorithm

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抄録

環境負荷低減を目的として, バイオガス・軽油二燃料機関による農用トラクタの開発を行った。本研究では, バイオガス・軽油二燃料トラクタ機関について, バイオガス供給量を自動制御するバイオガス供給アルゴリズムの開発を目的とした。<br>二燃料運転によるディーゼル機関の基本性能について, 特にバイオガスと軽油の熱量換算の燃料消費率 (BSHC) 及び燃料代替率の検討を行った。二燃料運転の基本性能を把握した後, 吸気管内圧力 (MAP) を機関負荷推定のパラメータとして, バイオガス供給制御アルゴリズムの試作と性能試験を行った。試験の結果, 試作アルゴリズムは安定して機関回転数と負荷に応じてバイオガス供給量を制御できた。

Using biogas to partially replace diesel fuel in agriculture tractors seems a good solution to reduce greenhouse gases and other pollutants. For this reason, a research project to convert a tractor to dual-fuel operation was initiated; this paper's specific aim was to develop a control algorithm feeding biogas to the engine's intake manifold. The effect of biogas addition on engine performance, focusing on break specific heat consumption and fuel replacement rates, was first studied. Then several load estimation methods were assessed and the Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor was chosen as a main load detector. Finally, a prototype algorithm was built upon an engine control unit and was tested. The algorithm was able to change biogas flow with engine speed and load, without knock and misfire.

収録刊行物

  • 農業機械學會誌  

    農業機械學會誌 70(3), 97-105, 2008-05-01 

    The Japanese Society of Agricultural Machinery and Food Engineers

参考文献:  19件

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被引用文献:  2件

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各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    10021227873
  • NII書誌ID(NCID)
    AN00200470
  • 本文言語コード
    ENG
  • 資料種別
    ART
  • ISSN
    02852543
  • NDL 記事登録ID
    9503139
  • NDL 雑誌分類
    ZR7(科学技術--農林水産--農産)
  • NDL 請求記号
    Z18-387
  • データ提供元
    CJP書誌  CJP引用  NDL  J-STAGE 
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