ノーマライゼーションのまちづくりと就学支援委員会の廃止 Normalization within City Planning and Abolition of the School Attendance Guidance Committee

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抄録

埼玉県東松山市では, 障害のある人とない人を分けてきたこれまでの社会の仕組みを改め, すべての人が同じ場所で育ち・学び・遊び・働き・暮らすことができるノーマライゼーションのまちづくりを推進しています.このまちづくりの一として, 平成19年度より東松山市では全国の自治体に先駆けて, 実質的に障害児が普通学校へ進学することを疎外する役割を担っていた「就学支援委員会」を廃止しました.

School education is a highly important aspect in promoting normalization within city planning. It is this author's personal conviction that attendance of handicapped persons at nearby schools is vital for their living independently as members of their local community. In April 2007, in reflection of a corresponding shift in its position toward education of the handicapped, the city of Higashimatsuyama in Saitama Prefecture led the nation in abolishing its former "School Attendance Guidance Committee" and superseding it with the "School Attendance Support Committee."

収録刊行物

  • 音声言語医学 = The Japan Journal of Logopedics and Phoniatrics  

    音声言語医学 = The Japan Journal of Logopedics and Phoniatrics 49(2), 137-142, 2008-04-20 

    The Japan Society of Logopedics and Phoniatrics

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    10021300469
  • NII書誌ID(NCID)
    AN00034826
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    REV
  • ISSN
    00302813
  • データ提供元
    CJP書誌  J-STAGE 
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