Aberrant Behavior Checklist の紹介 Introduction of the Aberrant Behavior Checklist

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抄録

[目的]知的障害を伴う症例3名を対象にAberrant Behavior Checklist(ABC)を用いた評価を施行し紹介することである。[対象]知的障害を伴う脳性麻痺2名とスミス・マゲニス症候群1名の計3症例とした。[方法]小児理学療法の経験のある理学療法士がABCのマニュアルと評価表を翻訳し,そのマニュアルに従い対象3名に対して評価を施行した。[結果]症例Aは I 攻撃性7点,II 引きこもり6点,IV多動性8点,V不適切な言語2点を示した。症例BはI攻撃性3点,II 引きこもり4点,IV多動性2点を示した。症例CはI 攻撃性9点,II 引きこもり1点,III 常同性5点,IV多動性14点を示した。ABCは知的障害の問題行動を短時間で評価できる有用な尺度の一つであると言えるだろう。<br>

[Purpose] The purpose of this research was to perform an assessment of the symptoms arising from the mental disabilities of 3 subjects using the Aberrant Behavior Checklist (ABC). [Subjects] The subjects were two cases of cerebral palsy and one case of Smith-Magenis syndrome, a total of 3 cases. [Methods] A physical therapist with experience of pediatric physical therapy translated the ABC manual and assessment tables, and the translated manual and tables were used to perform an assessment of the 3 subjects. [Results] Case A showed scores of 7 for (i) Irritability, 6 for (ii) Social Withdrawal, 8 for (iv) Hyperactivity, and 2 for (v) Inappropriate Speech. Case B showed scores of 3 for (i) Irritability, 4 for (ii) Social Withdrawal, and 2 for (iv) Hyperactivity. Case C showed scores of 9 for (i) Irritability, 1 for (ii) Social Withdrawal, 5 for (iii) Stereotypic Behavior, and 14 for (iv) Hyperactivity. [Conclusion] It can probably be said that the ABC is one of the useful measures which can assess the problem behaviors of the mentally disabled in a short time.<br>

収録刊行物

  • 理学療法科学  

    理学療法科学 23(4), 551-554, 2008-08-20 

    The Society of Physical Therapy Science

参考文献:  18件

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各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    10021949436
  • NII書誌ID(NCID)
    AN10472896
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    NOT
  • ISSN
    13411667
  • NDL 記事登録ID
    9628536
  • NDL 雑誌分類
    ZF21(教育--体育)
  • NDL 請求記号
    Z7-1893
  • データ提供元
    CJP書誌  NDL  J-STAGE 
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