書誌事項
- タイトル別名
-
- Practice of PBL Curriculum in the Department of Engineering
- コウガクブ ニ オケル モンダイ カイケツガタ ジュギョウ ノ ジッセン ト コウカ ノ ケンショウ
この論文をさがす
抄録
Recently, Problem based Learning(PBL) has been actively introduced into the engineering education to foster the creativity of the student. In this study, we proposes the framework to practice the PDCA cycle effectively to aim at the improvement of creativity promotion education. In this paper, the proposed framework is described, and the practice of the creativity education that based on it is reported, and the finding concerning the result is reported.
収録刊行物
-
- 日本ロボット学会誌
-
日本ロボット学会誌 31 (2), 161-168, 2013
一般社団法人 日本ロボット学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282679706784640
-
- NII論文ID
- 10031162034
-
- NII書誌ID
- AN00141189
-
- ISSN
- 18847145
- 02891824
-
- NDL書誌ID
- 024400871
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- Crossref
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可