書誌事項
- タイトル別名
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- Rail Vehicle Design for Crashworthiness. 2nd Report, Carbody Crash Test and Crash Behavior by Numerical Calculation.
- テツドウ シャリョウ ノ タイショウトツ セイノウ ニ カンスル ケンキュウ ダイ2ホウ コウタイ ノ イチリョウ ショウトツ シケン ト スウチ ケイサン オ モチイタ ショウトツ キョドウ ノ カイメイ ニ ツイテ
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抄録
Numerical simulations of a rail car body crashing against a rigid wall were carried out, and deformation of the car body caused by collision was predicted. By comparison with a test of a fullscale model, it was proved that the crash energy was absorbed only by the deformation of car body end structure and that any part of compartment for the driver and passengers was not damaged.
収録刊行物
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- 日本機械学会論文集A編
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日本機械学会論文集A編 68 (666), 343-348, 2002
一般社団法人 日本機械学会
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キーワード
詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390001204447759104
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- NII論文ID
- 110002370083
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- NII書誌ID
- AN0018742X
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- ISSN
- 18848338
- 03875008
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- NDL書誌ID
- 6083379
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- NDL
- Crossref
- CiNii Articles
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可