ユーザの心理的距離に則したWebページ間の新しい距離の定義

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  • ユーザ ノ シンリテキ キョリ ニ ソクシタ Web ページ カン ノ アタラシイ キョリ ノ テイギ
  • A New Difinition of Subjective Distance between Web Pages
  • WWW

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抄録

本論文では,標準クリック数と呼ぶWebページ間の新しい距離を提案する.この 距離は,ランダムサーファモデルに基づいた確率を距離に変換したものであり, ページ p の出自リンク数 OutDegree(p) によって -log71/OutDegree(p) と 定義される.標準クリック数は,従来のクリック数よりも,ページ作成者の感じる心理的な距 離感と相関が高いことを示す.

The pages and hyperlinks of the World Wide Web may be viewed as nodes andedges in a directed graph.In this paper, we propose a new definition of the distance between two pages, called average-clicks. It is based on the probability to click a link through random surfing. We compare the average-clicks measure to the classical measure of clicks between two pages, and show the average-clicks fits better to the users' intuitions of distance.

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