正方形粒子の最密充填手法を用いた石畳テクスチャの生成

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タイトル別名
  • セイホウケイ リュウシ ノ サイミツジュウテン シュホウ オ モチイタ イシダタミ テクスチャ ノ セイセイ
  • Generating Pavement Textures via Close Packing of Squares
  • コンピュータグラフィックス

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抄録

本論文では,正方形粒子の最密充填手法を応用した石畳テクスチャの生成手法を提案する.引力や斥力を持つ四角形粒子を,力学シミュレーションによって与えられた領域内部に最密充填して,敷石の敷き詰めパターンを生成する.その後,各四角形粒子を3次元の敷石形状に置き換えて,石畳テクスチャを生成する.続いて,敷石形状をサブディビジョンサーフェイス法で自動生成し,その表面にフラクタルノイズを用いて微細形状を付加する.本手法では,道路形状の境界形状と敷石の平均サイズなどを幾何データとして指定し,敷石の表面の粗さや色,光学属性などの属性データもあわせて指定する.提案手法では,従来の手法と比較して短い計算時間で,現実感のある石畳テクスチャを自動生成することが可能になった.

This paper presents a method of generating pavement textures via close packing of squares.A pattern of packed square cells for a given area is generated by performing particle simulation with proximity-based forces.The pavement texture is then obtained by generating a stone shape for each cell with the subdivision surface method and then applying fractal noise to create a detailed surface geometry.In this method,the boundary shape of the pavement and the average size of the pavement stones are specified as input geometric data,along with attribute data such as the roughness, color,and optical attributes of the stones.The proposed method automatically generates a realistic looking pavement texture for an arbitrarily shaped pavement with much lower computational cost than previous methods.

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