森林鉄道1型鋼橋の重量軽減について On the reduction of weight of steel I-beam bridge for forest-railway.

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抄録

先きに森林鉄道に於ける標準I型鋼橋の主桁の設計について発表したが, 引き続き補鋼材, 綾構等について検討を加えた。その結果, 経済的なI型鋼橋とは, 支間の長短によつてその考え方を異にすべきであるということが判明した。

In connection with my previous report on the standard steel I-beam bridge for forest-railway, I have investigated some designing problems about the stiffeners, cross-frames, and other attached members of I-beam-bridge, i. e. how to reduce the weight of the structure as a whole. In consequence, it has been comprehended from the economical view point that the weight of the attached members, including stiffeners and cross-frames, might be so designed and constructed to be about 20% of that of the I-beam in the case of 5〜8 m effective span and, about 30〜55% in the case of 10〜12 m effective span respectively.

収録刊行物

  • 日本林学会誌

    日本林学会誌 39(7), ????, 1957-07

    一般社団法人日本森林学会

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    110002838315
  • NII書誌ID(NCID)
    AN00198561
  • 本文言語コード
    JPN
  • ISSN
    0021485X
  • NDL 記事登録ID
    10065300
  • NDL 雑誌分類
    ZR21(科学技術--農林水産--林産)
  • NDL 請求記号
    Z18-340
  • データ提供元
    NDL  NII-ELS 
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