Longitudinal Change of Achievement and Attitudes Concerning Social Usefulnes of Mathematics
-
- NAGASAKI Eizo
- National Institute for Educational Research
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 31-2D5 数学の社会的有用性にかかわる能力や態度の継年的変化
Search this article
Abstract
数学の社会的有用性にかかわる能力や態度の特徴を明らかにするために,小学校5年から高等学校3年までの7年間にわたり314名の同一の児童・生徒を追跡的に調べた.その結果,概算や百分率や規則性の発見の修得には長期の時間が必要な場合があること, さらに,学年が上がるに従い社会的有用性に対する意識が希薄になるという大きな問題点があることなどが明らかになった.
Journal
-
- Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education
-
Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education 22 (0), 337-338, 1998
Japan Society for Science Education
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282681205182208
-
- NII Article ID
- 110002948648
-
- NII Book ID
- AN1035926X
-
- ISSN
- 24332925
- 09134476
- 21863628
-
- HANDLE
- 10297/6395
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- IRDB
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed