タイヤ負荷の Minimax 最適化による制駆動力配分 : 四輪アクティブ操舵による横すべり零化制御の場合 Driving/Braking Force Distribution by Minimax Optimization of Tire Workload : Case of Active Four-Wheel Steering for Zero-Sideslip Control

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抄録

The present paper discusses driving/braking force distributions of direct yaw-moment control (DYC) to balance tire workloads effectively. The optimum distributions to minimize the maximum workload are derived in the form of simple algebraic expressions. For improvement of vehicle stability and maneuverability, an active four-wheel steering is integrated with DYC by the minimax optimization. The four-wheels are steered by a model following sliding mode controller to maintain zero-sideslip of the vehicle body. Numerical simulations with CarSim, a popular multi-degree-of-freedom vehicle model, are performed to prove effectiveness of the proposed control scheme.

収録刊行物

  • 日本機械学会論文集. C編

    日本機械学会論文集. C編 71(704), 1238-1246, 2005-04-25

    一般社団法人日本機械学会

参考文献:  14件中 1-14件 を表示

被引用文献:  9件中 1-9件 を表示

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    110006264658
  • NII書誌ID(NCID)
    AN00187463
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    ART
  • ISSN
    03875024
  • NDL 記事登録ID
    7337773
  • NDL 雑誌分類
    ZN11(科学技術--機械工学・工業)
  • NDL 請求記号
    Z16-1056
  • データ提供元
    CJP書誌  CJP引用  NDL  NII-ELS 
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