ステアバイワイヤ車両の転舵剛性に関する実証的研究

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タイトル別名
  • Experimental research on steering stiffness of SBW
  • ステアバイワイヤ シャリョウ ノ テンダ ゴウセイ ニ カンスル ジッショウテキ ケンキュウ

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抄録

The steering wheel of a steer-by-wire (SBW) vehicle is free from road-disturbance because of the lack of mechanical connection. There is less need for disturbance attenuation and the SBW actuator can be mounted rigidly on the vehicle chassis. A bench test using actual SBW system demonstrates that the steering stiffness becomes larger than the electronic-power-steering (EPS) stiffness. A driving experiment and a closed-loop simulation show that the increase of this stiffness plays a crucial role in reducing work load for the SBW driver.

収録刊行物

  • 精密工学会誌

    精密工学会誌 73 (11), 1220-1225, 2007

    公益社団法人 精密工学会

被引用文献 (2)*注記

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参考文献 (12)*注記

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