英語教師の授業はどのように変わってゆくか : 授業研究を教員養成、教師の研修に生かすことを視野に入れて

書誌事項

タイトル別名
  • エイゴ キョウシ ノ ジュギョウ ワ ドノヨウニ カワッテユクカ ジュギョウ ケンキュウ オ キョウイン ヨウセイ キョウシ ノ ケンシュウ ニ イカス コト オ シヤ ニ イレテ

この論文をさがす

抄録

The purpose of this study is to examine the development of a junior high school teacher's English classes in the teacher's approach to each class. Two English classes conducted in 2005 and 2006 were videotaped to compare the differences. Also, an interview with the teacher was conducted in order to investigate his teaching methods and philosophy. The results of the study suggest the following differences ; 1) the variations in a single activity 2) the relationship between and among activities 3) the increases in pair work 4) various increases in feedback to students.

identifier:8

identifier:KJ00005595879

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ