地域SNS発のまちおこしに関する事例研究(<特集>ICTと地域振興) A Case Study of the Town Promotion by Regional SNS Members(<Special Issue>Regional Development through ICT)

この論文にアクセスする

この論文をさがす

著者

抄録

In this paper, I observed the cases of the making map for bicycle riders project in Kagoshima city, and of offering assistance for bicycle taxi event in Kagoshima city, both are based on regional SNS "NikiNiki" in Kagoshima prefecture. In these cases, I observed that the SNS members succeeded in avoiding the trap of illusion of consensus. That is why I built the strong secretariat management model which describes the mechanism of avoiding the trap of illusion of consensus.

収録刊行物

被引用文献:  1件

被引用文献を見るにはログインが必要です。ユーザIDをお持ちでない方は新規登録してください。

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    110007482643
  • NII書誌ID(NCID)
    AA12242308
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    特集
  • ISSN
    18822614
  • NDL 記事登録ID
    10507107
  • NDL 雑誌分類
    ZM13(科学技術--科学技術一般--データ処理・計算機) // ZD25(経済--企業・経営--経営管理)
  • NDL 請求記号
    Z14-812
  • データ提供元
    CJP引用  NDL  NII-ELS 
ページトップへ