Development of a Leaflet for Promoting ICT Use to Improve Subject Classes for Low-Frequency Teachers in ICT Use
-
- HORITA Tatsuya
- Tamagawa University Research Institute
-
- MINAKAWA Hiroshi
- Kitakata Elementary School
-
- WATANABE Mitsuhiro
- Katsuoka Elementary School
-
- TAKAHASHI Jun
- Faculty of Human Development, University of Toyama
Bibliographic Information
- Other Title
-
- ICT活用頻度の低い教員のICT活用を促すリーフレットの開発
- ICT カツヨウ ヒンド ノ ヒクイ キョウイン ノ ICT カツヨウ オ ウナガス リーフレット ノ カイハツ
Search this article
Abstract
ICT活用頻度の低い教員のICT活用を促すことを目的とし,ヒアリングをもとにリーフレット開発のためのルールを同定した.ルールに従って開発したリーフレットに対し,558名の教員からの評価を得た.評価の結果,ICT活用頻度の低い教員ほどリーフレット全体から受ける印象を高く評価していた.また,ICT活用頻度の低い教員ほどリーフレットで取り上げている事例の追試可能性を感じていた.以上のことから,開発されたリーフレットは,ICT活用頻度の低い教員のICT活用を促すことが示された.
Journal
-
- Japan Journal of Educational Technology
-
Japan Journal of Educational Technology 33 (Suppl.), 133-136, 2009
Japan Society for Educational Technology
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282680206206848
-
- NII Article ID
- 110007503460
-
- NII Book ID
- AA11964147
-
- ISSN
- 21896453
- 13498290
-
- NDL BIB ID
- 10536189
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- Abstract License Flag
- Disallowed