リアルタイム伝送技術を用いたキャラクター表示システムの構築

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タイトル別名
  • A Study of Character Display System using Real-time Transmission Technology

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抄録

近年,拡張現実の技術は,放送,イベント,デジタルサイネージ,PreViz の分野で幅広く利用されている.筆者らは,リアルタイムモーションキャプチャ技術,リアルタイムネットワーク技術,リアルタイムレンダリング技術の開発を遂行している.そこで,本研究では多地点の遠隔地にあるリアルタイムモーションキャプチャシステムを独自に開発したリアルタイム伝送技術で接続し,リアルタイムレンダリング技術で統合した 3 次元グラフィックエンジンを用いてキャラクター表示システムを構築した.本システムはインタラクティブ性を高め,エンタテイメント分野において,より豊かなコンテンツを提供することが可能である.Recently, the AR technology is widely used in the field of a game, a mobile application program, the event, the digital signage, and broadcasting. We developed the real time system of three technologies (motion capture, network transmission, and rendering processing). This research connects the motion capture data by an original transmission technique. The character animation is displayed in the AR environments integrated by the rendering technology with 3D graphic engine. This system can in real time display between a lot of bases. This research has aimed at mounting next generation's cloud computing in the entertainment field.

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詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1570009752102783872
  • NII論文ID
    110008583675
  • NII書誌ID
    AN10100541
  • 本文言語コード
    ja
  • データソース種別
    • CiNii Articles

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