データベースを用いた水のアニメーション編集

書誌事項

タイトル別名
  • Editing Water Animation by Using Database

この論文をさがす

抄録

近年,コンピュータグラフィックスの分野において,数値流体解析を利用して流体の挙動を計算することで,リアルな流体のアニメーションを作成することを目的とした研究が盛んに行われている.それにともない,流体の所望の動きを実現することを目的とした研究も数多く行われている.しかし,流体シミュレーションは多くのパラメータに依存しているため,それらの値を調整して所望の流体表現を得ることは容易ではない.本論文では,流体シミュレーションの一つである水のシミュレーションに着目し,多数のシミュレーション結果を組み合わせて,所望の流体の映像表現を実現する手法を提案する.Recently, in the field of computer graphics, simulating realistic motion of fluids based on computational fluid dynamics has been studied by many researchers. In addition to these researches, many methods for generating desired motions of fluids have also been developed. However, it is generally difficult to create the desire motion of fluids since the fluid simulation depends on many parameters. In this paper, we focus on the simulation of water and propose a method that enables us to create the desire motion of water by using a pre-computed simulation database.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1574231876753437824
  • NII論文ID
    110008583680
  • NII書誌ID
    AN10100541
  • 本文言語コード
    ja
  • データソース種別
    • CiNii Articles

問題の指摘

ページトップへ