基本速度場の合成による炎のアニメーション

書誌事項

タイトル別名
  • Synthesizing Animation of Fire by Linear Combination of Basic Velocity Fields

この論文をさがす

抄録

近年,流体解析を用いて写実的な水や炎などを表現する研究が数多く行われている.しかし,流体シミュレーションは計算コストが高く,所望の映像を得るまでに多大な時間がかかってしまう.そこで本研究では,データベースを利用して任意の炎のアニメーションを生成する手法を提案する.本稿では,流体解析により得られた速度場をデータベースとして保存しておき,所望の流れの場をデータベース内の速度場の線形和として表現することで,ユーザ任意のアニメーションを生成する.In recent years, many methods have been proposed for simulating realistic motions of fluids such as water and fire. However, the computational cost for simulating fluid motion is very expensive. We propose a method using a precomputed database to solve this problem. Our method efficiently generates the desired animation of fire by linearly combining precomputed basic velocity fields stored in a database.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1572824501875609728
  • NII論文ID
    110008682577
  • NII書誌ID
    AN10100541
  • 本文言語コード
    ja
  • データソース種別
    • CiNii Articles

問題の指摘

ページトップへ