書誌事項
- タイトル別名
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- 3D Measurement Using a High-Speed Projector-Camera System with Application to Physical Interaction Games
- 高速プロジェクタ・カメラシステムによる3次元計測と実世界インタラクションゲームへの応用
- コウソク プロジェクタ カメラ システム ニ ヨル 3ジゲン ケイソク ト ジツ セカイ インタラクションゲーム エ ノ オウヨウ
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抄録
In this paper, we describe high-speed 3D position and normal measurement of an arbitrarily specified point of interest using a high-speed projector-camera system. A cross line pattern is adaptively projected onto the point of interest and the reflected pattern on an object surface is captured by the camera and analyzed to obtain the position and normal information. Using this measurement system, we describe new game designs in which real-time interaction with non-structured 3D real environment is featured.
収録刊行物
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- 日本バーチャルリアリティ学会論文誌
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日本バーチャルリアリティ学会論文誌 16 (2), 251-260, 2011
特定非営利活動法人 日本バーチャルリアリティ学会
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390282679442281984
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- NII論文ID
- 110008712398
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- NII書誌ID
- AA11448578
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- ISSN
- 24239593
- 1344011X
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- NDL書誌ID
- 11177872
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可