高速プロジェクタ・カメラシステムによる3次元計測と実世界インタラクションゲームへの応用(<特集>複合現実感5)

書誌事項

タイトル別名
  • 3D Measurement Using a High-Speed Projector-Camera System with Application to Physical Interaction Games
  • 高速プロジェクタ・カメラシステムによる3次元計測と実世界インタラクションゲームへの応用
  • コウソク プロジェクタ カメラ システム ニ ヨル 3ジゲン ケイソク ト ジツ セカイ インタラクションゲーム エ ノ オウヨウ

この論文をさがす

抄録

In this paper, we describe high-speed 3D position and normal measurement of an arbitrarily specified point of interest using a high-speed projector-camera system. A cross line pattern is adaptively projected onto the point of interest and the reflected pattern on an object surface is captured by the camera and analyzed to obtain the position and normal information. Using this measurement system, we describe new game designs in which real-time interaction with non-structured 3D real environment is featured.

収録刊行物

参考文献 (16)*注記

もっと見る

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ