企業においてデータからの情報形成力を強化するのに必要なミッションと推進体のあり方(<特集>知の社会的構築)

  • 河本 薫
    大阪ガス(株)情報通信部情報ソリューションチーム
  • 細川 嘉則
    大阪ガス(株)情報通信部情報ソリューションチーム
  • 河村 真一
    大阪ガス(株)情報通信部情報ソリューションチーム
  • 野波 成
    大阪ガス(株)情報通信部情報ソリューションチーム
  • 岡村 智仁
    大阪ガス(株)情報通信部情報ソリューションチーム
  • 大西 道隆
    大阪ガス(株)情報通信部情報ソリューションチーム
  • 津崎 賢治
    大阪ガス(株)情報通信部情報ソリューションチーム
  • 小林 宏樹
    大阪ガス(株)情報通信部情報ソリューションチーム
  • 三上 彩
    大阪ガス(株)情報通信部情報ソリューションチーム

書誌事項

タイトル別名
  • In-company mission for empowering the function of creating information through data(<Special Issue>The Social Construction of Knowledge)
  • 企業においてデータからの情報形成力を強化するのに必要なミッションと推進体のあり方
  • キギョウ ニ オイテ データ カラ ノ ジョウホウ ケイセイリョク オ キョウカ スル ノニ ヒツヨウ ナ ミッション ト スイシンタイ ノ アリカタ

この論文をさがす

抄録

In this paper, we focused on the process of creating information through data in a company. In most companies, such processes are conducted under business units. However, business units are lack in the motivation and the ability of innovating this process. For solving these problems, we proposed an in-company mission for empowering the function of creating information through data. Furthermore, we presented a guideline for establishing this mission in a company, including the positioning in an organization, the relationship with business units, and human resources suited for conducting above mission.

収録刊行物

参考文献 (3)*注記

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ