新しい学士課程観に基づくコンピテンシーの検討―「日本福祉大学スタンダード」と達成動機・親和動機との関連―

書誌事項

タイトル別名
  • Examination of the competency based on the concept of new undergraduates program―Relations between "Nihon Fukushi Daigaku Standard" and Achievement/Affiliation-motives―
  • アタラシイ ガクシ カテイカン ニ モトズク コンピテンシー ノ ケントウ : 「 ニホン フクシ ダイガク スタンダード 」 ト タッセイドウキ ・ シンワドウキ ト ノ カンレン
  • アタラシイ ガクシ カテイカン ニ モトヅク コンピテンシー ノ ケントウ ニホン フクシ ダイガク スタンダード ト タッセイ ドウキ シンワ ドウキ トノ カンレン

この論文をさがす

抄録

This study examined the competencies expected of university graduates. It was conducted the following purposes: 1) measurement of four competencies (communication, knowledge, sympathy, and positive involvement) that constitute the "Nihon Fukushi Daigaku Standard" and 2) investigation of the relationship between the "Nihon Fukushi Daigaku Standard" and achievement/affiliation motives. Correlation analysis showed that the scores for the four competencies were mutually related. Moreover, although it was shown that competency score increases as the grade progresses, it was suggested that the extent of an individual's motive has a strong influence on competency formation rather than grades.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ