VR調理学習システムのための存在確率に基づく粒子による固体群の上下動の表現(<特集>教育・訓練・協調) Existence Probability Particle Based Interaction Model of Group of Individual Bodies for VR Cooking System

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抄録

Manipulation model, particularly vertical motion of a group of individual bodies (GIB) such as a mass of rice is proposed in this paper. In this model, we can make up and down motion of GIB by using a container interactively. GIB is treated as one object near container, which means that calculation is done efficiently on one object. Representation of GIB based on existence probability improves the visualization of GIB's movement realism. One of the goals of this research is to use it for applications such as home VR cooking systems. Interactivity has a priority over correct movement of GIB in this model.

収録刊行物

  • 日本バーチャルリアリティ学会論文誌

    日本バーチャルリアリティ学会論文誌 16(4), 539-549, 2011

    特定非営利活動法人 日本バーチャルリアリティ学会

参考文献:  10件中 1-10件 を表示

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    110009327418
  • NII書誌ID(NCID)
    AA11448578
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    ART
  • ISSN
    1344011X
  • NDL 記事登録ID
    023425867
  • NDL 請求記号
    Z14-B420
  • データ提供元
    CJP書誌  NDL  NII-ELS  J-STAGE 
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