Collaborative Learning Experiences that Influence the University Students' Concepts of Learning : A Case Study of an Undergraduate Course on Video Production

  • WAGATSUMA Yumi
    Graduate School of Interdisciplinary Information Studies, The University of Tokyo
  • NAKAHARA Jun
    Center for Research and Development of Higher Education, The University of Tokyo

Bibliographic Information

Other Title
  • 大学生の学習観変容に影響を及ぼす協調学習経験 : 映像作品制作を目的とした大学授業における事例研究
  • ダイガクセイ ノ ガクシュウカン ヘンヨウ ニ エイキョウ オ オヨボス キョウチョウ ガクシュウ ケイケン : エイゾウ サクヒン セイサク オ モクテキ ト シタ ダイガク ジュギョウ ニ オケル ジレイ ケンキュウ

Search this article

Abstract

本研究の目的は,高等教育における協調学習を取り入れた授業において,学習者の学習観の変容に影響を与える協調学習経験の特徴を明らかにすることである.協調学習を取り入れた大学授業の単一事例を対象に質問紙調査と観察調査を行った.分析では,学習観が変容した学習者を同定し,その学習者に特徴的な経験を明らかにした.その結果,《メタ視点に立つ経験》と概念化可能な,3つの特徴的な協調学習経験が存在することが明らかになった.

Journal

Citations (1)*help

See more

References(10)*help

See more

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top