電力需要平準化を考慮するEVインフラシステムの最適設計手法-電力供給エリア内のユーザへのバッテリー提供による-

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  • Optimum privision of EV Infrastructure System for electric-load leveling -Providing batteries to the users in electricity supply area-

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抄録

東日本大震災による日本の電力・エネルギー危機や,地球温暖化の環境問題などの世界的なエネルギー危機が進行している中, 「スマートグリッド」 が注目されている.スマートグリッド構想で重要な役割を担うのが,電力を蓄えることができる蓄電技術である.蓄電技術を用いれば,電力需要の少ない夜間に蓄えた電気を昼間に使うことができるため,電力需要の平滑化に大いに役立てることが可能である.そこで我々はこの蓄電機能をもつバッテリーと,そのバッテリーを搭載した,どこにでも移動可能な電気自動車に着目した.先行研究では, EV を普及させるために, EV のバッテリーの交換と充電をおこなう EV インフラシステムの構想を提案し,最適設備数の検討をおこなった.そこで本稿では, EV を用いて電力供給エリア内のユーザに電力 (バッテリー) を提供することで電力のピークシフトを実現し,電力需要平準化を考慮する新たな EV インフラシステムの設計をおこなう.具体的に,電力供給エリア内の EV インフラシステムの最適設置数や配置問題,ユーザへの電力提供案の検討をおこなう.Smart grid system is increasingly recognized as the solution to the energy crisis due to the Great East Japan Earthquake disaster and global warming as well. In the concept of smart grid, energy storage technologies are important and it can be a great help for electric-load leveling. We have focused on Electric Vehicles(EV) that has preceding technologies and in the previous study, we have proposed an EV Infrastructure System that exchanges and charges EV's batteries in order to spread EV. In this paper, we will plan a new EV infrastructure system that will provide electricity(battery) to the users in electricity supply area which will level the electricity-load by the concept of smart grid. We will discuss optimum numbers of EV infrastructure system, optimum place of EV infrastructure system in the electricity supply area, and optimum basic structure of EV infrastructure system.

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詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1571417127820339328
  • NII論文ID
    110009488548
  • NII書誌ID
    AA12055912
  • 本文言語コード
    ja
  • データソース種別
    • CiNii Articles

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