立体視天体コンテンツの奥行き呈示位置と教材としての有用性

書誌事項

タイトル別名
  • Depth Presentation Position and Application as Teaching Material on Stereoscopic Astronomical Contents

この論文をさがす

抄録

立体視コンテンツは,今後期待される教材である.そこで本研究の目的は,立体視天体コンテンツの教材としての有用性を検討することである.まず,受講生の講義コメントを 5 つのカテゴリーに分類し,立体視に関する関心度や有用性を探る.さらに,質問紙調査により立体視天体コンテンツへの関心度を調査する.次に,奥行き呈示位置の違いによる立体感覚の実験を行う.最後に自由記述も含め総合的に有用性を検討する.Learning with stereoscopic contents is a prospective learning method in the future. The purpose of this research is to examine the application of stereoscopic astronomical contents as application for teaching material. In this paper, I first classified student's comments into 5 categories to determine their interests and usefulness in stereoscopic contents. Then, I made a survey of their comments on stereoscopic contents from a questionnaire. Secondly, I also experiment on the sense of stereoscopic effect by the examinee with different depth presentation positions. Finally, I discuss the usability of this application in a comprehensive way including their free description.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1572824502771522816
  • NII論文ID
    110009537026
  • NII書誌ID
    AN10100541
  • 本文言語コード
    ja
  • データソース種別
    • CiNii Articles

問題の指摘

ページトップへ