データ分離可能な没入型コンテンツの放送型配信におけるスケジューリング手法

書誌事項

タイトル別名
  • A Scheduling Method for Immersive Contents Broadcasting Considering Data Separation

この論文をさがす

抄録

近年,3D放送に代表されるコンテンツの高臨場化にともない,視界全体に表示された映像空間に没入してコンテンツを楽しむ没入型コンテンツの放送型配信に対する注目が高まっている.没入型コンテンツの放送型配信では,ユーザは立体的な映像コンテンツを視聴できるが,データサイズが非常に大きくなるため,データ再生中に発生する待ち時間は非常に長くなり,問題である.そこで,本論文では,没入型コンテンツの放送型配信において,コンテンツを2種類のデータに分離してスケジューリングすることで待ち時間を短縮する手法を提案する.提案手法では,没入型コンテンツを連続的に変化するデータと変化しないデータに分けた上で,コンテンツ間で発生する待ち時間に上限を設定することで,効率的な放送スケジューリングを実現する.

Due to the recent popularization of 3-D broadcasting, 3-D broadcasting using an immersive display has been attracted great attention. In conventional 3-D broadcasting, since they watch the image with only the partial region and the view point is fixed, their realistic sensation is low. In immersive contents broadcasting, clients can play data without interruption. When the server delivers immersive contents in broadcasting, since the data size of each content is so large that the waiting time while playing it becomes unrealistic. In this paper, we propose a scheduling method to reduce the waiting time on immersive contents broadcasting considering data separation. Our proposed method can reduce the waiting time by dividing the immersive content into active immersive data and static immersive data and setting the upper limit in waiting time between contents.

収録刊行物

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1050564287857985920
  • NII論文ID
    110009815595
  • NII書誌ID
    AA12628054
  • ISSN
    21878897
  • Web Site
    http://id.nii.ac.jp/1001/00102594/
  • 本文言語コード
    ja
  • 資料種別
    article
  • データソース種別
    • IRDB
    • CiNii Articles
    • KAKEN

問題の指摘

ページトップへ