〈Original Papers〉東日本大震災がESD(持続可能な開発のための教育)に問いかけるもの―熟議による市民性教育―

書誌事項

タイトル別名
  • 〈Original Papers〉The Tohoku Earthquake and ESD : Citizenship Education by the Deliberation to Renewal as Sustainable Society

抄録

[概略] 本稿は、東日本大震災の経験を踏まえ、被災地や日本社会全体を、持続可能な社会として再生するための教育的アプローチであるESD (持続可能な開発のための教育)に着目しつつ、そのESD自身が、震災を契機にして、熟議による市民性教育をべースにしたESDとして再生する必要性について論究する。 [Abstract] This article discusses ESD, while according to the experience of the Tohoku Earth quake. I propose ESD, as new version, that based on citizenship education, and related the deliberative democracy. New ESD, so to speak, is the educational approach to revive and renew as sustainable society not only the stricken area but also Japanese society intotally.

Departmental Bulletin Paper

application/pdf

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1050001202544734848
  • NII論文ID
    120005735138
  • ISSN
    13427202
  • Web Site
    https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/5753
  • 本文言語コード
    ja
  • 資料種別
    departmental bulletin paper
  • データソース種別
    • IRDB
    • CiNii Articles

問題の指摘

ページトップへ