書誌事項
- タイトル別名
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- A Theoretical Study on Dynamical Weave of Wheel Set (Formulas of Natural Frequencies and Damping Ratios Taken Account of Creep Coefficient and Mass)
- リンジク ノ ドウテキ ナ ダコウドウ ニ ツイテ ノ リロンテキ コウサツ(クリープ ケイスウ ト シツリョウ オ コウリョ シタ コユウ シンドウスウ ト ゲンスイヒ ノ ジョウシキカ)
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抄録
In order to obtain insight about weave phenomenon of wheel set of rail vehicle, this paper starts with formulating its natural frequencies and damping ratios. Interpreting these formulas, this paper points out that larger ratio of creep coefficient normalized by wheel set mass reduces the weave at lower speed than a given speed and the smaller ratio does it at higher speed.
Ⅲ.論文集
Departmental Bulletin Paper
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収録刊行物
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- 近畿大学次世代基盤技術研究所報告
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近畿大学次世代基盤技術研究所報告 7 73-76, 2016-07
近畿大学次世代基盤技術研究所
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1050282677522668160
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- NII論文ID
- 120005823399
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- NII書誌ID
- AA12517632
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- ISSN
- 21858802
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- NDL書誌ID
- 027543415
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- 本文言語コード
- ja
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- 資料種別
- departmental bulletin paper
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- データソース種別
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- IRDB
- NDL
- CiNii Articles