天井板崩落は予知できた--笹子トンネル現地計測を終えて

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タイトル別名
  • The Ceiling panel collapse in the Sasago Tunnel could have been predicted : Results of onsite measurements
  • <論考> 天井板崩落は予知できた--笹子トンネル現地計測を終えて
  • テンジョウイタ ホウラク ワ ヨチ デキタ : ササゴ トンネル ゲンチ ケイソク オ オエテ

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抄録

type:01 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper

笹子トンネルの真相を探る会(代表:三宅勇次)は,2017年4月17日,笹子トンネルの内空調査を実施し,2012年12月2日に起きた天井板崩落の大惨事は,上り線の大月側L断面区間内の非常駐車帯(A-3)の設計,施工が大きく起因していることを突き止めた。以下,順を追って説明していく。この論考は国土交通省の「トンネル天井板の落下事故に関する調査・検討委員会」(以後「事故調」とよぶ)の報告書と資料集(2013年),建設当時の設計・施工の概要を述べた周佐光衛氏の論文(1974年),崩落事故以降に発表した私の論文(2013年~2017年)を基本にまとめた。

On 17 April 2017, the Committee for Discovering the Truth about the Sasago Tunnel (representative: Yuji Miyake) conducted a survey within the Sasago Tunnel. The results suggest that the catastrophic collapse of ceiling panels that occurred on 2 December 2012 was largely attributeable to the design and construction of the A-3 emergency parking zone within the L cross section of the Tokyo-bound lane on the Otsuki side. A sequential explanation is given below. This article summarizes reports and materials from the Japanese Ministry of Land, Infrastructure and Transport's "Investigation and Examination Committee for the Tunnel Ceiling Panel Collapse"(2013), a paper by Mitsue Shusa outlining the design and execution of the tunnel at the time of its construction(1974), and my own papers publishied since the accident occurred(2013-2017).

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