人の感性を考慮したインタラクションロボットの行動生成(第1報  飽きと複雑さの関係,およびロボットの行動の印象について)

書誌事項

タイトル別名
  • Motion Generation of Interactive Robot Considering <I>KANSEI</I> of Human
  • ヒト ノ カンセイ オ コウリョ シタ インタラクションロボット ノ コウドウ セイセイ ダイ1ポウ アキ ト フクザツ サ ノ カンケイ オヨビ ロボット ノ コウドウ ノ インショウ ニ ツイテ
  • 第1報飽きと複雑さの関係, およびロボットの行動の印象について

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抄録

In this paper, we quantitatively analyze the KANSEI of human from many other angles for the purpose of generating the motion algorithm for a robothat does not tire a human. A red ball and a blue ball are displayed on a simulation screen. A person moves the red ball with a mouse and a computer moves the blue one. By using this model, first, we examine the relationship between the complexity and the boredom. The varieties of the complexity are motion, size, color, tone and shape. Secondly, we analyze actions produced naturally in interhuman interaction using two PCs connected by a network. Thirdly, we examine the impression that the motion of the robot gives to the human by SD technique.

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