-
- 加島 卓
- 東京大学大学院情報学環・助教
書誌事項
- タイトル別名
-
- What is the “SENSE” for “YOUTH”?:
- 若者にとって〈感覚〉とは何か--1960年代日本における職業としてのグラフィック・デザイナー
- ワカモノ ニ トッテ カンカク トワ ナニ カ 1960ネンダイ ニホン ニ オケル ショクギョウ ト シテ ノ グラフィック デザイナー
- What is the ^|^ldquo;SENSE^|^rdquo; for ^|^ldquo;YOUTH^|^rdquo;?:
- The Graphic Designer as a Profession in Japan in the 1960's
- ――1960年代日本における職業としてのグラフィック・デザイナー――
この論文をさがす
抄録
The purpose of this article is to make the history of relationship between “SENSE” and “YOUTH” clear. For this purpose, this article treats the graphic designer as a profession in Japan in the 1960's as a case. The methodology of this article is historical sociology of the discourse. The analysis is as follows. Firstly, the graphic designer was an adult profession until the 1960's. Secondly, the graphic designer became a young person's profession in the 1960's. Thirdly, at that time, the “SENSE” that had been denied before came to be affirmed. Fourthly, the affirmation of the “SENSE” at that time accompanied the change in the context of communications. Fifthly, it is a change from evaluation based on understanding to evaluation based on interest.
収録刊行物
-
- 年報社会学論集
-
年報社会学論集 2009 (22), 210-221, 2009
関東社会学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001205365753344
-
- NII論文ID
- 130003377432
-
- NII書誌ID
- AN10521390
-
- ISSN
- 18840086
- 09194363
-
- NDL書誌ID
- 10402645
-
- 本文言語コード
- en
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- Crossref
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可