書誌事項
- タイトル別名
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- A Method to Design a Damping Control System for a Field Oriented Controlled Induction Motor Traction System for DC Electric Railway Vehicles
- チョクリュウ デンキ テツドウ シャリョウ ニ オケル ベクトル セイギョ サレタ ユウドウ デンドウキ クドウ システム ノ ダンピング セイギョケイ セッケイホウ
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抄録
This paper proposes a method to design the damping control system of an inverter-fed induction motor for a DC electric railway vehicle traction system. This system has an LC filter with a lower damping factor on the DC side of the inverter. This causes oscillations in the induction motor current and inverter input voltage. A damping control that can restrain the oscillation is proposed. In order to design the damping control gains, this paper derives and analyzes a linearized model of the control system. The proposed design method is verified by experimental tests with a 0.75-kW-class down-sized model and simulation with an actual traction system.
収録刊行物
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- 電気学会論文誌D(産業応用部門誌)
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電気学会論文誌D(産業応用部門誌) 135 (6), 622-631, 2015
一般社団法人 電気学会
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390282679636573952
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- NII論文ID
- 130005072725
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- NII書誌ID
- AN10012320
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- ISSN
- 13488163
- 09136339
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- NDL書誌ID
- 026554801
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- NDL
- Crossref
- CiNii Articles
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可