科学技術的意思決定能力の育成をめざす教科横断的アプローチに関する研究―COMPASS教材の分析を通して―

DOI Web Site オープンアクセス

書誌事項

タイトル別名
  • A Study on Cross-curricular Approaches for Fostering Decision-making Competencies in Science and Technology: Analysis of the Teaching and Learning Materials of COMPASS
  • カガク ギジュツテキ イシ ケッテイ ノウリョク ノ イクセイ オ メザス キョウカ オウダンテキ アプローチ ニ カンスル ケンキュウ : COMPASS キョウザイ ノ ブンセキ オ トオシテ

この論文をさがす

抄録

The purpose of this study is to determine cross-curricular approaches to fostering decision-making competencies in science and technology. The teaching and learning materials of COMPASS are analyzed from the aspects of content, problem-solving, and inquiry process. This was done to identify the subject-specific approaches underlined in the materials. <br>The study reveals that the provision of multiple subject-specific approaches could help learners to have several ways to see a contextual and holistic problem from different angles. The study summarizes the roles of subject-specific approaches to decision-making in science and technology, and proposes guidelines for future development of the teaching and learning materials of STEM.

収録刊行物

  • 科学教育研究

    科学教育研究 39 (2), 77-85, 2015

    一般社団法人 日本科学教育学会

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ